SERDAR TUNCER RESİMLİ ŞİİRLER (11)


gönlüne dert verdiğinin işi kolay da dert diye gönül verdiğin neylesin
iki kere ikinin bir edişi aşktandır
kimine yarsız akşam zor gelir, kiminin gündüzü bile yok yarsız
onu bunu bilmem hafız ya kul olacaksın ya da kul olabilenin gönlüne gireceksin gerisi hikaye
O'nun şimdikinden daha çok getirecekse uyku gelsin O'ndan ayıracaksa uyumanın ne anlamı var
Rabbim doğruları senin için yapana, yanlışı senin için yapamayacak gücü ver, amin
rüyada ölsen ölmezsin ya, yaşamak öyle bir rüya işte yaşamıyorsun
sana bakan O'nu görmüyorsa, aynalara kızma iddiasını terk et aşkın
sen gönlümüzü aldığından beri, ne gönlümüzden haberimiz var ne gönlümüze neyi aldığımızdan
sen hiç bir şeyin tadı yok, demekten bıkmadın gönül, ben her şeyde tat aramandan bıktım
seni sende öldürene aşk diyorlar, o edip onunla diriltene sadakat
seninle yoklar bile güzel, sensiz varlığın tadı yok
mahşerde tek umudun sana olan bu sevgim bilesin ey bu sevdanın sahibi kutlu yar himmetinle ne olur eyle beni bahtiyar
sesin, tebessümün bakışın, duruşun sesimde tebessümümde bakışımda duruşumda olmasa da olur öyle bir saklan ki bana benim haberim olmasın
sevgilim beni unutmayıp kendini hatırlattığın için teşekkür eder seni hatırlarken her şeyi unutamadığım için özür dilerim
her şey bu kadar anlamsız gelirse şiir yazardık eskiden şimdi şiir de anlamsız. sağlam bir sükut paklar bizi
Bir garip hikaye bir meçhul konu Ne başı malumdur ne belli sonu Bilmem ki nereden tanırdım O'nu Kırık bir aynada gördüm galiba  Saç dağınık boyu benim kadardı Buruşmuş suratı sanki mezardı Neyin var deseydim belki kızardı Sadece bir selam verdim galiba  Duruşu vakarlı tavrı ağırdı O gün sokaklar lal gece sağırdı Yürüdüm şair gel diye bağırdı İrkildim aniden durdum galiba  Yavaşça yaklaştım kaşını çattı Öfkeli bakışı sanki tokattı Saatlerce bana beni anlattı Korkmasam sen kimsin derdim galiba  Söyledi ağladım sustu inledim Bir tek bakışında aşkı dinledim Sükutu şerh eden sözü anladım Şiir defterini dürdüm galiba  Ateştim hem aşkın külü değildim O gülzar ben bağın gülü değildim O geceden evvel deli değildim Ruhuyla ruhumu ördüm galiba  Ve güldü yüzünde sonsuzu tattım Kapat gözlerini dedi kapattım Eyvah diye birden etrafa baktım Bir gölgem bir de ben vardım galiba  Terk etmek reva mı kalbimi çelip Al beni de götür bir daha gelip Sırrın hududunu aşkınla delip Aklın zincirini kırdım galiba
öyle birini sev ki, ne yapsan O'na layık olama ve fakat öyle birini öyle bir sev ki ne kadar layık olamasan da o hep lutfede